onsdag 10 maj 2017

Vårblommor i Kungälv....och en varg

Jaha ja. Då var det dags för ett blogginlägg igen. Ont om dem för tillfället, men jag behöver en rejäl paus tror jag och det blir bara inlägg när jag har tid och lust. En annan är ju en upptagen pensionär nu! 😄

Häromdan var jag i alla fall inne i Kungälv och när jag var på väg från gymmet till second hand affären så passerade jag en liten park i centrum. Den heter väl Västra parken och har jättefina planteringar. 

Kunde inte låta bli att fota hur det ser ut i en del av parken. Här är det vårblommor som blommar så vackert för fullt.






Nu såg jag också att de ska anlägga ytterligare en större rabatt i parken. Spännande!

Och så var det där med vargen....en kvinna som bor strax utanför Kungälv, i Dösebacka, lyckades se och fånga en livslevande varg från bilen. På nära håll. Expertisen tror att det är en hane som är på vandring och letar efter en hemvist. Den syntes senare ännu närmre själva stadskärnan. Ojoj, visst skulle jag gärna se en varg, men på behagligt avstånd tror jag. Eller i en bil då....

Läs och se här om Beas möte med vargen. Klicka på länken!
http://kungalvsposten.se/nyheter/beatrice-motte-varg-pa-vag-till-jobbet/

Ha det nu bra folks till jag gitter skriva igen!


1 kommentar:

  1. Vilka härliga fotografier du visar.
    Det är länge kvar innan det ser ut så där jag bor.

    Kram

    SvaraRadera