onsdag 30 augusti 2017

Vad händer här då?

Ja, det kan man ju undra. 
Jo men det är ju det att det är sommar...fortfarande väl? Då är jag inte så aktiv vid datorn utan gör hellre andra saker som att vara mycket utomhus. Känner heller ingen större lust att blogga då utan det sparar jag till den grå hösten och den likaså, numer, grå vintern.

Men om jag ska sammanfatta den senaste tiden lite grann så har följande hänt, bland annat.

Jag har beslutat mig för att avsäga mig min odlingslott. Är ju aldrig där så varför ska jag ha den då?
Plockade av alla aroniabären som för första gången i år gav väldigt mycket bär. 
Tog också en bit av en svart och en röd vinbärskvist med mig hem till balkongen. Har nån idé om att stamma upp dem och få dem att blomstra på balkongen. Får väl se om de tar sig överhuvudtaget. 


Dessutom togs för ganska länge sen ett annat beslut. Agnes behöver ett nytt klösträd! Det gamla har vi haft sen hon var kattunge, alltså i hela 9 år och det var värt sitt pris för inte bara Agnes har livligt använt det utan även Algot, Alice och Alices alla 10 kattungar. 
Men nu blev det alltså ett nytt!
Agnes har godkänt det!! Jag är lättad.



Här är det nya klösträdet. Har nu ställt det i mitt sovrum istället för i matvrån. Passar bättre där fick jag för mig. Här har Agnes utsikt över vad som händer utomhus och hon har redan tagit till sig kojan och utsiktsplatsen. 
 



Det gamla klösträdet kom äntligen ner. Jag hade problem först med att få loss det från taket men efter att jag noga tänkt över hur jag skulle gå tillväga och sen med lite viljekraft så gav det stolta starka trädet med sig. Jag tackar ödmjukast för den tjänst som trädet utfört för mina katter. Kattens no 1 är märket om ni vill ha ett långlivat träd till er katt!
 Nu ligger alla delar på återvinningen. 

Jag besöker mamma och pappa så gott som varje dag. De bor ju bara några minuter från mig. Så här vackert blommar det utanför deras köksfönster.


Vad mer då? 
Jo, jag har gjort några småresor till Strömstad och Grebbestad. Varit till Göteborg några gånger och är på väg dit idag också. Har blivit bjuden på restaurang av en gammal fin vän. Lyckliga mig!

Min syster och jag var på Sy-och hantverksmässan i Göteborg också. Mycket spännande att titta på och bli inspirerad av. Vill sticka den här...


Ha en fin dag alla!


2 kommentarer:

  1. Oj så mycket du har/haft för dig.
    Förstår att tiden inte räcker till för att blogga men det är väldigt roligt att läsa inlägg hos dig.
    Har saknat dig!

    Kram

    SvaraRadera